Nabory do MDK 2024-2025
REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI I MŁODZIEŻY do MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2024/2025
W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 na zajęcia rozwijające uzdolnienie i zainteresowania w Młodzieżowym Domu Kultury w Gorzowie Wlkp. kryteria, terminy postępowania rekrutacyjnego i terminy postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, wymagane dokumenty określa dyrektor placówki w uzgodnieniu z organem prowadzącym.
Podstawa prawna:
- Ustawa o systemie oświaty (Dz. U. 2004 r., Nr 256, poz., 2572 ze zmianami).
- Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 3.01.2014r.)
- Statut Młodzieżowego Domu Kultury w Gorzowie Wlkp.
I. Harmonogram działań
§ 1. Przebieg rekrutacji dzieci do Młodzieżowego Domu Kultury obejmuje:
- ogłoszenie o rekrutacji dzieci i młodzieży do MDK – kwiecień-maj
- powołanie w placówce komisji rekrutacyjnych - kwiecień,
- ustalenie harmonogramu oraz planu pracy komisji – kwiecień,
- składanie "Deklaracji kontynuacji edukacji w Młodzieżowym Domu Kultury w Gorzowie Wlkp. w roku szkolnym 2024/2025" przez rodziców lub prawnych opiekunów do dnia 31 maja 2024 r.,
- przyjmowanie „Wniosków o przyjęcie do Młodzieżowego Domu Kultury w Gorzowie Wlkp. na rok szkolny 2024/2025” od 1 maja do 31 maja 2024
- ogłoszenie wyników naboru dzieci do MDK - do 10 czerwca 2024 r.,
- w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata na zajęcia w MDK;
- uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem o którym mowa;
- uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia;
- rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia;
- na rozstrzygnięcie dyrektora placówki służy skarga do sądu administracyjnego;
- bieżące informowanie Wydziału Edukacji o wolnych miejscach,
- w przypadku posiadania wolnych miejsc MDK przeprowadzi postępowanie uzupełniające do końca 15 września roku 2024.
II. Zasady postępowania rekrutacyjnego
§ 2. Postępowanie rekrutacyjne do Młodzieżowego Domu Kultury prowadzone jest na wniosek rodzica kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego (załącznik nr 1 - Wniosek o przyjęcie do Młodzieżowego Domu Kultury w Gorzowie Wlkp.)
§ 3. Rodzice dzieci kontynuujących uczestniczenie w zajęciach organizowanych przez MDK składają deklarację o kontynuowaniu uczestniczenia w zajęciach, na które dziecko zostało przyjęte. (załącznik nr 2).
§ 4. Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia przeprowadza się na wolne miejsca na dane zajęcia organizowane przez placówkę
§ 5. Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury ustala i podaje do publicznej wiadomości terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów.
§ 6. Na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w MDK w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze danego powiatu.
§ 7. Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające uzdolnienia dyrektor placówki może zorganizować przeprowadzenie badania uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez Radą Pedagogiczną. W takim przypadku na zajęcia przyjmuje sie kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik badania uzdolnień kierunkowych.
§ 8. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki o których mowa § 7 na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wielodzietność rodziny (3 i więcej dzieci) -100 pkt.
- niepełnosprawność dziecka - 100 pkt.
- niepełnosprawność jednego z rodziców - 100 pkt.
- niepełnosprawność obojga rodziców - 100 pkt.
- niepełnosprawność rodzeństwa - 100 pkt.
- samotne wychowywanie kandydata (panna, kawaler, wdowa, wdowiec, osoba pozostająca w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osoba rozwiedziona, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem) - 100 pkt.
- dziecko w rodzinie zastępczej - 100 pkt.
W/w kryteria mają jednakową wartość.
§ 9. Kandydaci zamieszkali poza obszarem danego powiatu mogą być przyjęci na zajęcia organizowane w placówce, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego dany powiat dysponuje wolnymi miejscami na te zajęcia organizowane w MDK.
§ 10. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu , w którym uczeń korzysta z zajęć w MDK.
III. Skład i zadania komisji rekrutacyjnej:
§ 11. 1. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą:
- przewodniczący – wyznaczony przez dyrektora placówki,
- przedstawiciel rady pedagogicznej - członek,
- przedstawiciel rady rodziców - członek.
2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych;
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych na zajęcia poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie placówki. Listy winny zawierać:
- imiona i nazwiska dzieci uszeregowane w kolejności alfabetycznej, najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia oraz informację o liczbie wolnych miejsc;
- dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określony w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej;
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;
- komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do MDK, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty;
- sporządzenie uzasadnień odmowy przyjęcia dziecka do MDK;
- w przypadku posiadania wolnych miejsc przeprowadzenie postępowania uzupełniającego do końca sierpnia roku szkolnego.
IV. Obowiązki rodziców w procesie rekrutacji
§ 12. 1. Rodzic dziecka uczęszczającego do MDK zobowiązany jest do złożenia w placówce „Deklaracji kontynuacji edukacji w MDK”, w terminie wskazanym w § 1.
2. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do MDK zobowiązani są do:
- Złożenia w placówce „Wniosku o przyjęcie do MDK” (Wniosek dostępny jest w placówce i na stronie internetowej oraz na stronie www.mdk.gorzow.pl).
- Wniosek o którym mowa składa się do dyrektora MDK w Gorzowie Wlkp.
- Wniosek zawiera:
- imię, nazwisko datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- imiona i nazwiska rodziców kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego- imiona rodziców;
- adres i miejsce zamieszkania rodziców i kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego - adres zamieszkania kandydata;
- adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata, a w przypadku kandydata pełnoletniego - adres poczty elektronicznej i numer telefonu kandydata, o ile je posiada;
4) Do wniosku można dołączyć:
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
b) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka
oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
c) niepełnosprawność kandydata z orzeczeniem,
d) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności,
e) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata z orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności,
f) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata z orzeczeniem,
g) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej
h) Klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych
- Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu.
- Dokumenty mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.
- Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- W celu zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki, odżywiania (obozy, wycieczki itp. rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi placówki uznane przez niego istotne dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka.
V. Zadania dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury
§ 13.1 Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy komisji rekrutacyjnej, w tym m.in.:
- powołanie komisji rekrutacyjnej oraz jej przewodniczącego;
- umieszczenie na tablicy ogłoszeń harmonogramu rekrutacji i niniejszego Regulaminu,
- rozpatrzenie odwołań od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
2. Organizowanie prac komisji zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu.
VI. Przepisy końcowe
§ 14. Na rozstrzygnięcie dyrektora MDK w sprawie odwołania, służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 15. Przez rodziców rozumie się też prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.
§ 16. Przydział do grup na rok szkolny 2024/2025 nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego.
§ 17. W trakcie roku szkolnego dzieci i młodzież przyjmowana jest do MDK na podstawie decyzji dyrektora.
§ 18. Załącznikiem do niniejszego Regulaminu jest:
załącznik nr 1 -„Wniosek o przyjęcie dziecka do Młodzieżowego Domu Kultury”
załącznik nr 2- „Deklaracja kontynuacji edukacji w Młodzieżowym Domu Kultury”
załącznik nr 3 - "Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych"